Skupinu MĚ píšeme vždy ve 2. a 4. pádu zájmena já:

  • Odjeli na dovolenou beze . (2. pád)
  • Ten nový iPhone byl pro . (4. pád)

Skupinu MĚ píšeme vždy v kořenu slova:

  • město
  • změna
  • měsíc
  • měna
  • měření

Skupinu MĚ píšeme v těch slovech, kde v příbuzném tvaru slyšíme pouze písmeno M:

  • rozumět (rozumí)
  • zřejmě (zřejmý)
  • soukromě (soukromí)
  • vědomě (vědomí)
  • střídmě (střídmý)
Pozor na slovo tamější! tamější = tam + ější

Skupinu MNĚ píšeme vždy ve 3. a 6. pádu zájmena já:

  • Mně je to líto. (3. pád)
  • Mluvilo se hodně o mně. (6. pád)

Skupinu MNĚ píšeme tam, kde je v příbuzném slově skupina MN:

  • tajemně (tajemný)
  • uzemnění (uzemnit)
  • rozumně (rozumný)
  • dojemně (dojemný)
  • nepřítomně (nepřítomný)
Pozor na slova: 

zapomněl (zapomíná), vzpomněl (vzpomíná), připomněl (připomíná), domněnka(domnívat), pomněnka (pomník)

 

Materiály

Vykutálené otázky

Nerozum__li si dobře.

Byl jsem náram__ překvapen.

Zapom__la na léky pro babičku.

Kdo je nejznám__jší umělec?

osam__lí lidé

Hrůzou oněm__l.

Žádné příspěvky

Přidat příspěvek

Pro možnost vkládat příspěvky je nutné se zaregistrovat a přihlásit.

Lektorku z projektu Čeština doma bych ráda doporučila. Syna doučuje už čtvrt roku a jeho známky z češtiny se zlepšily.

S doučováním jsme spokojeny já i dcera. Slečna je schopna vše (i opakovaně) vysvětlit, je trpělivá a přívětivá. Pomohla dceři s přípravou na přijímací zkoušky na střední školu.

Slečna už dlouhodobě pomáhá synovi s vypracováním domácích úkolů a dovysvětluje mu látku, kterou zameškal ve škole kvůli dlouhodobé absenci. S výukou jsme spokojeni.